Mixed feelings.

Det här med känslor är sjukt jobbigt. Jag vet inte vad jag ska känna eller inte känna.
Tycka eller inte tycka. Mycket i mitt förflutna har format mig. Bra och dåligt.
Mycket av det sämre har visat sig den senaste tiden. Känslor som jag inte visste fanns har visat sig.
Utan att jag har kunnat göra något eller förhindra det. Jag trodde jag var okej, men såren sitter kvar, eller såren har väl läkt och det är ärren som syns. Utan någon som helst förvarning dök den där känslan upp. Jag ville trycka bort den, men den slog mig i magen med full kraft. För ingenting egentligen, det var ju verkligen inget jag skulle reagerat på. Men efter en väldigt lång tid ståendes på ett ben, då jag aldrig kunnat stå tryggt på mina båda, dök känslan upp.
Jobbigt, och jag blev så arg att jag grät. Mina känslor är sanna och jag borde vara lugn. Jag måste bli hel, mina ärr måste inte bara få läka utan även blekna. När de har bleknat kommer jag andas lugnt och vara trygg. Trygg inte bara med mig själv utan även med dig, och oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0